Avtomonova

Сайт Автомонової Валентини Федорівни

Виконання домашніх завдань

Сідаємо за уроки

Функції домашніх завдань

Рекомендації батькам щодо підготовки домашніх завдань

Велику роль в організації навчальної праці школяра відіграє розпорядок дня. Ті учні, які добре вчаться, мають чітко визначений час для приготування уроків, якого вони суворо дотримуються. Розпорядок дня не слід змінювати залежно від кількості уроків, від того, що показують цікавий фільм по телебаченню чи в дім завітали гості. Дитина повинна сідати за уроки не тільки в один і той же час, але й за постійне робоче місце.

Робоче місце учня повинно бути таким, щоб одним своїм виглядом налаштовувало на роботу , викликало бажання займатися навчальною працею. На столі все має бути на своїх місцях. Якщо робоче місце дитини в повному порядку, то це вже пів справи.

Також слід завжди мати під рукою купку аркушів або чернетку для того, щоб виконати потрібні записи. Біля столу бажано прикріпити (на відстані витягнутої руки) поличку з підручниками, словниками, довідниками й іншими необхідними книгами. Перед очима  - календар і розклад уроків..

Якщо житлово-матеріальні умови не дозволяють школяреві обладнати окремий письмовий стіл і книжкову полицю, то все одно необхідно виділити дитині будь-яке постійне місце, де б можна було тримати свої книги й зошити.

Найперше слід звернути увагу на ту обстановку , у якій дитина виконує домашні завдання. Задуха й гамір утричі зменшують швидкість і ефективність і в стільки ж разів збільшують утомлюваність. На зосередження уваги найбільше впливає кімнатна температура. Оптимального зосередження можна досягти за температури +18 – 22 градуси.

З якого ж предмета найкраще розпочинати виконання домашнього завдання?

Слід навчити дитину самостійно визначати труднощі виконуваної роботи й обирати предмет, з якого найкраще розпочинати приготування уроків. Якщо учень включається в роботу відразу, йому доцільно робити спочатку складні уроки, а потім переходити до простих. Якщо ж він втягується повільно, то йому варто розпочинати з легких і поступово переходити до складних.

Приступати до виконання домашнього завдання найкраще через 1 - 1,5години після повернення зі школи, щоб встигнути перепочити. Якщо дитина зайнята якимись іншими справами ( наприклад, відвідує гуртки, секції), то приступати слід пізніше. Але в будь-якому випадку не можна відкладати цього на вечір.

Тривалість праці дитини щодо приготування домашніх завдань повинна бкти такою:

Саме такі норми встановлено Міністерством освіти.

Для успішного виконання завдання слід встановити чіткий  ритм занять. Наприклад, через кожні 20 хвилин занять потрібно робити перерву на 5-10 хвилин, під час якої виконати кілька фізичних вправ.

У школяра слід сформувати звичку ретельно й систематично готувати уроки. Звичка працювати й працювати сумлінно має стати другою натурою людини, яка росте. Незважаючи на гарну погоду за вікном, цікаву передачу по телебаченню, несподіваних гостей, - уроки слід зробити вчасно й добре. Виправдання непідготовленим урокам немає й не може бути – це необхідно зрозуміти школяреві з перших днів занять.