Avtomonova

Сайт Автомонової Валентини Федорівни

Урок-гра «Зоряна година»

Мета: Перевірити знання і вміння учнів, розвивати логічне мислення, мовлення, спостережливість, кмітливість, вміння узагальнювати; активізувати бажання вчитись,  формувати навички роботи з додатковою літературою, виховувати любов до краси поетичного слова.

Хід уроку

І. Організація класу

Ранком сонечко будити ,
Всіх дітей розпочинає,
Треба в школу поспішати,
Дзвоник радісно лунає.
Він запросить діточок
На чарівний наш урок
Будем ми старанно вчитись,
На учителя дивитись.
Що ж чекає нас за свято,
Треба ребус розгадати

ІІ. Правила гри.

Наша гра має назву «Зоряна година». Сьогодні ви маєте змогу показати свої  знання, вміння, навички, ерудицію, кмітливість. Уважно послухайте правила гри. Перевіримо ваші знання з математики, української мови і читання одночасно, на одному уроці, поділивши його на три тури.

У першому турі змагаються  всі учні. За результатами І туру( кількістю набраних балів) у ІІ тур переходять лише 6 учнів. Чотири з них – у ІІІ тур, двоє виходять у фінал гри.

За командою вчителя слід піднімати сигнальні картки. Учні, які не вийшли в фінал, залишаються пасивними учасниками гри і продовжують набирати бали, виконуючи завдання до кінця гри. Вони також можуть відповідати на запитання, на які не дали правильної відповіді фіналісти. За сигналом вчителя підраховується загальна кількість балів.

ІІІ. Гра «Зоряна година»

І тур

1.На дошці записані назви творів Шевченка:

  1. «Тече вода з-під явора»;
  2. «Зацвіла в долині»;
  3. «Садок вишневий коло хати»;
  4. «Ой діброво, темний гаю»;
  5. «Встала й весна»;
  6. «Зоре, моя вечірняя».

-    З якого твору ці рядки?:

Розкажи, як за горою сонечко сідає, 
Як у Дніпра веселочка воду позичає.    
 (Той, хто підняв картку з цифрою 6, отримує 5 балів.)

І на полі жайворонок, соловейко в гаї,
Землю убрану весною вранці зустрічають.    
 Той, хто підняв картку з цифрою 5, отримує 10 балів.)

Защебетав  соловейко – пішла луна гаєм ;.
Червоніє за горою , плугатар співає. 
(Той, хто підняв картку з цифрою 6, отримує 15 балів.)

2. На дошці записані приклади:

  1. 54 – (13 + 10 ) =31
  2. 37 + 8 -20 = 25
  3. 14 + 6 -3 =17
  4. (24 -10 ) +8 = 23
  5. 40 -10 +30 =60
  6. 7 +7 +14 =28

Покажіть номер картки, який приклад розв’язано неправильно.

(Той, хто підняв картку з цифрою 4 отримує 20 балів.)

3. На дошці назви казок

  1. «Їжак та заєць».
  2. «Рукавичка»
  3. «Івасик Телесик».
  4. «Колобок».
  5. «Ріпка».
  6. «Пан Коцький»

- Пригадайте, до яких українських народних казок можна віднести прислів’я:

Хто боїться, тому в очах двоїться.

 (Той, хто підняв картку з цифрою 6, отримує 10 балів)

Де не можеш взяти силою, там розум допоможе.

(Той, хто підняв картку з цифрою , отримує 10 балів)

Закінчився І тур. Підрахуємо бали. Учні, які отримали від  50 до 70 балів, виходять у другий тур.

Відгадайте загадку.

Розсипався горох на чотириста дорог, ніхто його не позбирає – ні цар, ні цариця, ні красна дівиця. (Зірки на небі ).

Вручаємо призи першим півфіналістам.

ІІ тур.

1.На  дошці записані слова-іменники

  1. Метелик
  2. Риби
  3. Драбина
  4. Літак
  5. Плуг
  6. Джміл ь

-    Удень спить, а вночі на вогонь летить.
(Той, хто підняв картку з цифрою 1, отримує 5 балів)

-    У хатах прозорих усі вони живуть, можеш ти їх бачить, та не можеш чуть.
(Той, хто підняв картку з цифрою 2, отримує 10 балів)

-    Відшукайте серед поданих слів іменник, в якому букв більше, ніж звуків.
(Той, хто підняв картку з цифрою 6, отримує 5 балів)

2. На дошці картки зі словами  - частинами мови.
На якій картці є зайве слово?

  1. Читаю         Море           Зелене
  2. Малювати   Книжка        Синій
  3. Співав         Пташка        Школа
  4. Бігаю           Вікно          Чесний

(Той, хто підняв картку з цифрою 3, отримує 10 балів)

3. На плакаті записані стовпчики слів із синонімами.

У якому стовпчику допущена помилка?

  1. Гарний    Говорити     Печальний
  2. Вродливий    Розмовляти    Сумний
  3. Чарівний    Мовчати    Зажурливий

(Той, хто підняв картку з цифрою 2, отримує 10 балів)

Закінчився ІІ тур. Підрахуємо бали. Учні, які отримали від  25 до 40 балів, виходять у третій тур, вони отримують призи.

Фізкультхвилинка. Аутотренінг.

Схиліть голівки на руки, закрийте оченята, подумки повторюйте за мною:

Я прийшов до школи вчитись….
У мене все вийде…
Треба бути уважним, треба бути спокійним….
У мене в класі багато друзів…
Вони мене люблять….
Мені приємно, я легко дихаю…
У класі сонце, сонце, сонце…
Я добре працюю…

ІІІ тур

У третьому турі всі учні продовжують набирати бали.

1.За даними малюнка знайти периметр прямокутника

(Той, хто підняв картку з цифрою 3, отримує 20 балів)

На дошці записані прізвища українських письменників,поетів:

  1. Леся Українка
  2. Іван Франко
  3. Тарас Шевченко
  4. Олександр Олесь.

-    Хто автор цих рядків?

Що болить?,- мене питали,
Але я не признавалась,
Я була малою горда,
Щоб  не плакать, я сміялась
(Той, хто підняв картку з цифрою 1, отримує 10 балів)

Як умру, то поховайте, мене на могилі,
Серед степу широкого, на Вкраїні милій.
(Той, хто підняв картку з цифрою 3, отримує 10 балів)

І до білої хатинки,
Немо мати до дитинки,
Вийшло сонце, засвітило
І хатинку звеселило.
(Той, хто підняв картку з цифрою 1, отримує 10 балів)

На дошці записані слова-антоніми. Знайдіть пари слів, які не є антонімами.

  1. Прямо - криво
  2. Користь – шкідливість
  3. Високо – низько
  4. Відкрити – закрити
  5. Спокійний - врівноважений
  6. Вершина - низина

(Той, хто підняв картку з цифрою 5, отримує 10 балів)

Підрахуємо кількість балів. Двоє учнів, які набрали найбільшу кількість балів виходять в фінал.

З великого слова треба утворити якнайбільше нових слів, але не додаючи інших букв.

Барвінок.

Підсумок уроку.

Підраховується, скільки балів набрав кожен учасник гри. Відповідно до кількості балів виставляється оцінка з математики, мови і читання.